سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا در جمع کارکنان نداجا:
قدرت بازدارندگی کشور ثمره عملکرد نیروهای مسلح در ارتش و سپاه است

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: نیروهای مسلح هم ارتش و سپاه و هم بسیج توانسته‌اند یک قدرت بازدارندگی قوی برای کشور ایجاد کنند.

 

خبرگزاری فارس: قدرت بازدارندگی کشور ثمره عملکرد نیروهای مسلح در ارتش و سپاه است

حجت الاسلام حسین سبحانی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در همایش طرح بصیرت کارکنان ستاد نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اینکه ما در گذشته هم با دنیا سر سازش داشتیم اما افزون طلبی غرب ما را به چالش کشاند، تصریح کرد: به لطف خدا شرایط سیاسی کشورمان به سمت همگرایی بیشتر پیش می رود و نگاه جدیدی از تنش زدایی در عرصه بین المللی ایجاد شده است یعنی تعامل و احترام متقابل با سایر کشورها.

سبحانی نیا ادامه داد: غرب بر این باور بود که هرکس قدرت دارد باید حق با او باشد و می تواند اراده‌ای را بر دیگران اعمال کند و نگاهشان به این بود که سیاست باید از کاخ سفید صادر شود ولی جمهوری اسلامی ایران بر مبنای اصول اعتقادی خود در برابر این تفکر ایستاد و 35 سال مقابله کرد تا بتواند از حق مسلم خود دفاع کند و امروز به عنوان الگو در بین کشورهای جهان مطرح است.

وی اظهار داشت: در مذاکرات اخیر ما به توافقی رسیدیم که بخشی از خواسته های ما را تامین می‌کند که این مطلب براساس گزارشات ارائه شده آقای ظریف، که انصافا گروه مذاکره کننده ایرانی کار پرزحمتی را هدایت کرد و توانست از پس کار بر بیاید و سیاست برد برد را مطرح کرد، قابل برداشت است.

این عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید براینکه حق غنی سازی ایران متوقف نشده است، افزود: ما این حق را داریم که از نوع صلح آمیز انرژی هسته‌ای استفاده کنیم و لغو قطعنامه‌ها و تحریم ها نیز از خواسته های ما در دستاوردهای توافقنامه بوده است که طی آن ظرف 6 ماه این تحریم ها به سراشیبی بیفتد.

وی گفت: کلیات قضیه یک فضای مثبت و امیدواری در جامعه بوجود آورده، میزان ارتباطات خارجی ما افزایش پیدا کرده است و مسئولین خارجی امروز متقاضی سفر به جمهوری اسلامی هستند.

سبحانی‌نیا با تبریک هفته نیروی دریایی درخصوص این نیرو اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش وظیفه خطیر حفاظت از سواحل به طول بیش از 3 هزار کیلومتر در شمال و جنوب کشور را بر عهده دارد. نیروی دریایی همچنین نقش بزرگی را دفاع مقدس به خصوص حصر آبادان، فتح خرمشهر و ... ایفا کرد و عملکرد آن در عملیات مروارید، مروارید نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اقداماتی که نیروی دریایی امروز در خلیج فارس دریای عمان، در آبهای بین المللی و در مبارزه با دزدان دریایی انجام داده است شایسته لقب راهبردی است که مقام معظم رهبری برای این نیرو عنوان فرموده‌اند.






تاریخ : پنج شنبه 92/9/14 | 6:21 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
امیر موسوی در صبحگاه نداجا:
نیروی دریایی هر آنچه برای ایستادن مقابل دشمن نیاز باشد در اختیار دارد

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: نیروی دریایی هر آنچه از تجهیزات لازم است، به همت متخصصان داخلی به دست آورده اما اتکای ما به تجهیزات نیست چرا که خود را یک ارتش معنویت‌محور می‌دانیم.

 

خبرگزاری فارس: نیروی دریایی هر آنچه برای ایستادن مقابل دشمن نیاز باشد در اختیار دارد

امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش در مراسم صبحگاه نیروی دریایی که صبح امروز به منظور الحاق یک فرود بالگرد و یک فروند ناو لجستیک همزمان با روز نیروی دریایی در منطقه یکم بندرعباس برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به تدابیر فرمانده معظم کل قوا در حوزه دریایی، گفت: در طول این سالها، خصوصا از چهار سال قبل تا کنون، در این نیرو تلاش‌های ارزنده‌ای صورت گرفته که ارتقاء توان دفاعی و رزمی ما در این حوزه را در بر داشته است.

موسوی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های یک نیروی دریایی راهبردی این است که بتواند در آبهای اقیانوسی و در فواصل دور، به انجام ماموریت پرداخته و بدون احتیاج به دیگران، به تنهایی در برابر همه تهدیدات زیرسطحی، سطحی و هوایی بایستد و امروز نداجا نشان داده که از این قدرت و توان برخوردار است.

وی با بیان اینکه در طول این سالها، پروژه‌های متعددی در نیروی دریایی با همکاری صنایع دفاع و بخش‌های دانشگاهی به ثمر نشسته، تصریح کرد: ما تنها بخشی از این توانمندی‌ها را نمایش داده‌ایم.

جانشین فرمانده کل ارتش ادامه داد: نیروی دریایی به منظور اجرای تدابیر فرمانده معظم کل قوا و انجام ماموریت‌های خود و ایستادن برابر متجاوزان، هرآنچه از تجهیزات لازم است، به همت متخصصان داخلی به دست آورده اما اتکاء ما به تجهیزات نیست چراکه خود را یک ارتش معنویت‌محور می‌دانیم و پیروزیها نیز در سایه اقتدار معنوی بدست می‌آید.

موسوی با بیان اینکه ملت ایران در سایه همین اقتدار معنوی است که در بالاترین قله عزت قرار دارد، گفت: به ملت ایران اطمینان می‌دهیم که فرزندان رزمنده شما با اتکا به اسلام و میثاق با امام(ره) و تبعیت از رهبری، تا آخرین قطره خود از آرمانهای انقلاب دفاع خواهند کرد.

در این مراسم همچنین ضمن برپایی مانور عملیات رهایی گروگان توسط یگانهای تکاوری نداجا، از برخی خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان نیروی دریایی نیز تقدیر به عمل آمد.






تاریخ : شنبه 92/9/9 | 9:49 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.