سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://noorallahproductions.com/images/qurancover.jpg


فـقـر ، چـیـزے را نـداشـتـن اسـت

ولـے آن چـیـز پـول نـیـسـت . . . غـذا و طـلا نـیـسـت

فـقـر گـرسـنـگـے نـیـسـت

فـقـر عـریـانـے هـم نـیـسـت

فـقـر هـمـان " گـرد و خـاکـے " اسـت


کـہ روے " کـتـاب آسـمـانـے " مـان در قـفـسـہے کـتـاب مـے نـشـیـنـد






تاریخ : یادداشت ثابت - شنبه 95/1/22 | 5:56 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

عاشقان

میخواهم عاشقی را از تو یاد بگیرم

که چنین بی وقفه در هر زمان و مکانی

یادت نمیرود باید عاشقی کنی

کاش من اینگونه عاشق بودم ….. ای کاش …






تاریخ : یادداشت ثابت - شنبه 95/1/22 | 5:54 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

ثروتمندان

تصور کنیم دست نداشتیم…

اون وقت آرزوهامون خیلی متفاوت بود.

 ای کاش ما آدما قدر چیزهایی رو که داریم بدونیم

و همیشه غر نزنیم که چه چیزهایی رو نداریم…

شاید داشته های ما آرزوی دیگران باشن






تاریخ : یادداشت ثابت - شنبه 95/1/22 | 5:52 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

صیاد,صیاد شیرازی,شهید صیاد,ویژه نامه صیاد,علی صیاد شیرازی,سپهبد علی صیاد شیرازی,شهید شیرازی,وصیت نامه صیاد,شهادت صیاد,شهادت

سلام  و درود  بر روان پاک و مطهر مالک اشتر علی زمان صیاد شیرازی که  از سوی  شقی ترین و بد نام ترین  فرقه بشهادت رسیدند البته به کوری همه دشمنان داخلی و خارجی امروزه هزاران نفر صیاد گونه  به تاسی و الگو گیری از  این شهید عزیز, در بطن ارتش ج.ا.ا سر بر افراشتن ودر خدمت  مردم عزیز و ولایت امر هستند


روحش شاد راهش پر رهروباد





تاریخ : یادداشت ثابت - شنبه 95/1/22 | 5:49 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

http://lgblog.ir/wp-content/uploads/2015/04/-4-%EB%B3%B5%EC%82%AC-e1428051323138.jpg

عصر برای هواخوری و تفریح میرم پارک، چند جوان نشسته اند و قلیانی هم جلویشان و هر کدام سرشان توی گوشی خودش، انگار هر کدومشون داره دنبال گمشده ای که سالها او را ندیده می گرده. با هم کمتر صحبت می کنند، مگر اینکه بخواهند چیزی را درون گوشی خود به بقیه دوستان نیز نشان دهند!

بعد از ظهر برای خرید میرم مغازه، صاحب مغازه نیستش و پسرش را به جای خود گذاشته است. وقتی وارد مغازه می شم، میبینم همه حواسش توی گوشیه که تو دستشه، یکی دو دقیقه هم معطل میشم تا حاضر میشه از گوشیش دل بکنه و بتونم از مغازه خرید کنم.

دیشب یک مجلس میهمانی دعوت داشتیم، به جز دو سه نفر بزرگ ترها که تو مجلس بودن، بقیه که تقریباً همشون جوان بودند، بدون اینکه توجهی به بزرگ ترها و صحبت های آنها باشه، سرشون حسابی توی گوشیشون بود. طوری که حتی از خودشون پذیرایی هم نمی کردند.

قبل از نوشتن این پست، میرم اینترنت، یه وب گردی کوتاه میکنم، عجیبه تو برخی وبلاگ ها، صحبت از تنهایی، شکست، بی قراری و جور چیزها هست! تو یه وبلاگ این جمله را می خونم، دیگه به آخرش رسیدم، تو وبلاگ دیگه ای عکسی با موضوع تنهایی گذاشته شده و در کنارش جمله ای با همین مضمون.

بی اختیار یاد گذشته ها میافتم، یاد دهه هفتاد می افتم که هنوز چیزی به نام دنیای مجازی در جامعه وجود نداشت. عصر که می شد جوانهای محل با یه توپ فوتبال یا والیبال تو یه زمین خاکی دور هم جمع می شدند و تا غروب مشغول بازی بودند، بعدش هم ساعتی دور هم می نشستند و از هر دری سخنی. جمعیت کتابخوان زیادی هم داشتیم و همیشه از این گلایه بود که چرا کتابخانه ها، کتاب های جدید نمی آرند؟ تو مجلس میهمانی هم جوان ها دور هم جمع شده و معرکه ای راه می انداختند.

آیا وقتش نشده که از خودمون بپرسیم برخی از جوان های ما در دنیای مجازی دنبال چه چیزی می گردند؟

آیا خانواده ها به افسرگی مفرطی که دنیای مجازی با خودش برای فرزندان آنها به همراه آورده توجهی می کنند؟

و اصلا چرا اسم این قسمت از زندگی امروزی را گذاشتند دنیای مجازی؟

هر کدام از جوانان ما در شبانه روز، چند ساعت را در این دنیا سیر میکنن؟

و این قسمت از زندگی جوان تا چه حد اونو تحت تاثیر خودش قرار می ده؟

در جامعه امروزی یک محیط زیست حقیقی داریم و یک محیط زیست مجازی،  همانطور که دنیای حقیقی خودمان را از زباله ها پاک می کنیم، باید زباله های محیط زیست مجازی مان را هم دور بریزیم و محیط زیست مجازی خود و خانواده مان را از زباله های دنیای مجازی پاک نگه داریم.

نظر شما چیست؟






تاریخ : یادداشت ثابت - پنج شنبه 95/1/20 | 12:39 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

شرف الشمس چیست ؟ چه آثاری دارد ؟ آداب آن چگونه است ؟ در چه روز واقع می شود ؟ آیا تکرار آن در هر سال لازم است ؟ و ده ها سوال دیگر؛ از جمله نکاتی است که علیرغم مبتلا به بودن اذهان مردم به این موضوع ،غالبا در رسانه های دینی به آن پرداخته نشده است.


شرف الشمس

نوزدهمین روز از ماه فروردین برای منجمان مسلمان اهمیت ویژه ای داشته است. روزی که خورشید 19 درجه در برج حمل(فروردین) باشد. آن ها می گویند این روزخاص بنابه محاسبات نجومی، روزی خوش یمن و بابرکت است و البته در ساعت های خاصی در این روز، بهترین موقعیت خورشید در کهکشان در سال است.

ابوریحان بیرونی در کتاب التفهیم  در باب  « در احکام نجوم »  فصل « بهرهای (بهره ها ) ستارگان اندر بروج »   زیر عنوان «شرف و هبوط ستارگان کدامند ‌‌» مطالبی را در خصوص شرف سیارات نوشته است .

براساس جدول کتاب التفهیم  شرف شمس هنگامی است که خورشید 19 درجه در برج حمل  باشد.

در میان عامه مردم هم این روز، روزی است که موکلان خورشید به زمین می آیند و چند ساعتی را در زمین می گذرانند. ساعت هایی که برای اهل زمین، از جمله خوش یمن ترین ساعت ها سال است.

 

شرف الشمسی که سنگ نیست

در باور عامیانه، «شرف الشمس» نگین انگشتری زردرنگ است که بعضی ها به نیت گشایش در کارها به دست می کنند. اما در واقع شرف الشمس سنگ نیست. بلکه دعایی منسوب به امام علی(علیه السلام) است که در روز نوزدهم فروردین با آدابی خاص می نویسند و نقشی رمزگونه را پشت انگشتر عقیق زردرنگ حک می کنند.

در روز شرف الشمس شکل شرف الشمس را از ساعت 11 ظهر تا ساعت 23 روی طلا ، عقیق زرد ، پارچه زرد کشیده و یا حک نموده و یا با خط زرد روی کاعذ و یا پارچه می نویسید و دعای آورده شده را خوانده و نوشته و بعد هر حاجتی که از خدا دارند را زیر دعا می نویسند و در قرآن می گذارند.

"شرف الشمس از علوم غریبه است، لکن درکتب متقدمین اعم از روایی وادعیه و اذکار اثری نیافتم ، فقط متاخرین در چند قرن اخیر معتبر می دانند و بیاناتی درباره شرف الشمس و طریقه تکسیر آن به صورت مربع یا مسبع و غیره و نیز آثار و برکات آن مطالبی متذکر شده اند و بعضی آن را ماخوذ از اسم اعظم تلقی کرده اند و در کتاب جواهر مکنونه که از کتب خطی اذکار است و همچنین در کتاب السحاب اللئالی تالیف سید عبدالله بوشهری و کتب دیگر، آثاری از جمله دفع فقر و بیماری ها و حفظ از گزند جانوران و ایمنی از بلایا وکسب عزت و بزرگی متذکر شده اند"

اما نقش های رمز گونه ای که شرف ‏الشمس نامیده می‏شود در کتاب «جنة‏الوافیه» مشهور به «مصباح کفعمی» آمده است. کفعمی در حاشیه کتاب می‏نویسد: «در بعضی از کتاب‏های علمای شیعه دیدم که این شکل از امیرالم?منین(علیه السلام) نقل شده است.که وقتی عازم جهاد بود در بین راه که استراحت می کردند این شکل ها را بر روی سنگی حک کرد و فرمود: این رمز پیروزی ماست . به نظر می‏رسد بیان چنین نقلی محکم نیست؛ چون سند این روایت تا امیرالم?منین(علیه السلام) ذکر نشده است. » مرحوم شیخ بهایی هم همین شکل را در کتاب «سرّ المستتر» با اندکی تغییر آورده است. البته در کتاب‏های یاد شده این شکل به «شرف‏ الشمس» نامیده نشده است و احتمالاً تشخیص اساتید علم ختوم و اذکار این بوده که این شکل در شرف شمس - که نوزدهم فروردین ماه است - نوشته شود که ساعت خوبی است و باعث تأثیر بیشتر این شکل خواهدبود.

در کتاب «هزار و یک نکته»، نکته 277، تألیف آیت‏اللّه‏حسن‏زاده آملی نیز مطالبی راجع به این شکل آمده است.

در کتاب های اسلامی هم نقش شرف الشمس هم را شامل پنج اسم اعظم خداوند می دانند که آنها را کلمات مبارکه: الله، جمیل، رحمن، م?من و نور گفته اند و بجای نقش از پنج حرف اول آنها بصورت ا.ج.ر.م.ن میتوان استفاده کرد.

از سنگ شرف الشمس برای : چشم زخم ، گشایش امور ، برآورده شدن آرزوها ، افزایش رزق و روزی استفاده می شود. ادامه مطلب...




تاریخ : یادداشت ثابت - چهارشنبه 95/1/19 | 1:19 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

 

«آلن گودمن» که سابقه جاسوسی علمی در سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) را دارد پس از سفر به ایران و بازدید از پژوهشگاه‌های و دانشگاه‌های کشورمان گفت:«حسن‌نیت به‌شدت زیادی در فضای آموزشی ایران نسبت به آمریکا موج می‌زند! این وضعیت، سنگ بنایی است که می‌توان همکاری‌های جدید آموزشی را بر آن استوار کرد.»

 رهبر انقلاب در صحبت‌های خود درباره هرگونه رابطه ایران با آمریکا، بارها و بارها نسبت به دو نکته به طور خاص هشدار داده‌اند: مقابله با نفوذ آمریکایی‌ها و عدم اعتماد به آن‌ها. اطلاعاتی که سردار سرلشکر دکتر «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام فاش کرد، نشان می‌دهد که نه‌تنها نفوذ آمریکایی‌ها و اعتماد به آن‌ها در فضای علمی کشور در شرف ورود به مرحله‌ای تازه است، بلکه ظاهراً برخی مقامات دانشگاهی در کشورمان با مهمان‌نوازی ویژه‌ای که از ایرانی‌ها سراغ داریم، به استقبال تلاش‌های جاسوسان آمریکایی برای براندازی در کشورمان رفته‌اند. سفر هیئتی به ظاهر علمی از آمریکا (که در رأس آن‌ها عضو سابق سازمان سیا قرار داشت) به کشورمان و بازدید آن‌ها از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های مهم ایران، باید زنگ خطری باشد که امیدواریم برای دولت به صدا درآمده باشد و یا دست‌کم از این پس به صدا دربیاید.

مهمان‌نوازی ایرانی از جاسوسان آمریکا

رد و بدل شدن لبخندهای دوستانه میان «آلن گودمن» (دوم از چپ)






تاریخ : یادداشت ثابت - دوشنبه 95/1/17 | 7:46 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

 

لْیَأْخُذُوا حِذْرَهُمْ وَ أَسْلِحَتَهُمْ وَدَّ الَّذینَ کَفَرُوا لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِکُمْ وَ أَمْتِعَتِکُم

 آیه  102 سوره مبارک نساء

آنْها باید وسایل دفاعى و سلاح هایشان را با خود حمل کنند; (زیرا) کافران آرزو دارند که شما از سلاح ها و متاع هاى خود غافل شوید و یک باره به شما هجوم آورند






تاریخ : یادداشت ثابت - دوشنبه 95/1/17 | 7:42 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

 

 باد می وزد …

 

میتـــوانی در مقـابلـش هم دیــــــــــــوار بســــــازی ،


هم آسیــــــــــــاب بـــــــــادی

تصمیــــــــــم بـــا توســــــــــت


http://hesam2038.persiangig.com/image/javano%20padeshah/big1.jpg

همیشه بیاموزیم

استاد تغییر باشیم نه قربانی تغییرات

در بازی زندگی اگر عوض نشویم

تعویض می شویم...


http://upload.iranvij.ir/images_shahrivar/13147683838.jpg






تاریخ : یادداشت ثابت - دوشنبه 95/1/17 | 7:36 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

http://askdin.com/gallery/images/27370/medium/1_kebrit2.jpg

بیچاره چوب کبریت کوچک
...


آتش

از سرش شروع شد ولی بر جانش افتاد
....

فکرت را مراقب باش






تاریخ : یادداشت ثابت - دوشنبه 95/1/17 | 7:30 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.